Метою
інклюзивної освіти є
забезпечення рівного доступу до якісної освіти в умовах загальноосвітнього
простору, пристосованого до задоволення особливих освітніх потреб кожної дитини.
- Давайте спробуємо відчути, як почувається дитина з особливими
потребами та виконаємо декілька вправ.
Вправа «Частини тіла»
Ви маєте 5 секунд на те, щоб об’єднатися
в пари і потиснути руку своєму партнеру.
Тепер швидко «привітаймося» одне з одним
таким чином:
- Права рука до правої руки;
- Спина до спини;
- Стегно до стегна;
- П’ятка до п’ятки.
Чи сподобалась вам вправа? Як усе легко
і просто виходить! Я попрошу частину вчителів уявити себе дітьми з особливими
потребами.
- З вадами слуху (вушні затички);
- З вадами зору (пов’язка на очах);
- З порушеннями опорно-рухового апарату
(на стільцях).
Спробуємо привітатися ще раз.
Чи легко вам було робити цю вправу?
Як почувалися люди з обмеженими
можливостями?
Дитина з особливими потребами не повинна займати
особливого становища в класі, вона має почуватися природно, досягти
самостійності, наскільки це можливо і саме від вчителя залежить,
як комфортно почуває себе дитина в шкільному середовищі. Пропоную
вам виконати наступну вправу.
Візьміть серветку, заплющіть очі та виконайте певні дії точно за
інструкцією, щоб результат був у всіх однаковий.
Всі учасники групи одержують серветку і за командою тренера, ні
з ким не розмовляючи, починають виконувати ті дії, які диктує тренер. Зігніть
серветку навпіл і відірвіть лівий куточок; складіть ще раз навпіл, відірвіть
правий кут; складіть аркуш навпіл і відірвіть лівий кут; Розплющте очі. Що
вийшло? Візерунки у всіх різні. Схожі, але однакових немає, хоча
інструкція однакова.
Тож можемо зробити висновок: так усі
люди ( педагоги чи діти ) одну й ту саму інформацію сприймають не однаково і
завдання виконують по різному, бо кожна людина особлива і завжди вносить в будь
– який процес щось своє. Робота вчителя в інклюзивному класі і полягає в тому,
щоб розкрити індивідуальність кожного, надати йому можливість проявляти себе
творчо і не боятися це робити.
— Чому вийшли різні візерунки на папері?
Немає коментарів:
Дописати коментар