Дитина — дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька.В.О.Сухомлинський
Порада дня:
Порада

10/11/2023

Адаптації учнів 1, 5 класу до навчання у школі.

 
   У Дзензелівському закладі загальної середньої освіти
 було проведено діагностику 
адаптації учнів 1, 5 класу до навчання у школі
2023 – 2024 н. р. 

 Період входження дитини в шкільне життя є періодом соціально-

психологічної адаптації до нових умов. Цей процес супроводжується

певними змінами в емоційному стані дитини (зростанням внутрішньої

напруженості, підвищенням тривожності, зниженням самооцінки, тощо).

Тому проблема адаптації дітей до школи актуальна і потребує особливої

уваги. Прояви дезадаптації виражаються в низькому рівні засвоєння

навчальної програми, проблемах поведінки, труднощах у налагодженні

контактів із вчителями й однолітками.

        У відносно сприятливих умовах навчання психологічна напругазвичайно починає зменшуватися через 1,5 – 3 місяці. Емоційне самопочуття й

самооцінка стабілізуються, навчальна діяльність стає продуктивною, зникає

внутрішня напруга. Діти із задоволенням ходять до школи, виконують

завдання та  вимоги  учителів і батьків. Але в деяких учнів цейпроцес сильно затягується. Іноді в перший рік навчання повноцінна адаптація

так і не відбувається. Треба зазначити, що це не завжди супроводжується

явними ускладненнями у засвоєнні шкільної програми й може проходити на

тлі високої успішності.

Дане дослідження проводилось з метою визначення рівня адаптації

дитини та вибору адекватних засобів психолого-педагогічної допомоги щодо

попередження розвитку психоемоційних і соматичних розладів.
Для дослідження використовувались наступні методики:

-         Тест Керна-Йірасика «Діагностика готовності до школи» (Тест виявляє загальний рівень психічного розвитку, рівень розвитку мислення, вміння слухати, виконувати завдання за зразком, довільність психічної діяльності);

 

-         Проективна методика  « Дерево чоловічки» (Л. Карпова);

-         Проекивна методика « Школа звірів» ( С. Панченка);

-         Анкета для батьків першокласників ( визначення дезадаптованих дітей);


Дослідження адаптації у 5 класі відбулося з жовтня по листопад

 Метою дслідження якою було -  виявлення потенційної «групи ризику», тобто дітей, чиє подальше навчання та виховання пов’язані з суттєвими труднощами ( діти з емоційними розладами, порушеннями поведінки, зниженням успішності ).

Для досягнення поставленої мети було розроблено комплекс   діагностичних методик та методів дослідження, які спрямовані на:

   Опитування «Ставлення до навчальних предметів» С. Левченко;

   Тест опитувальник особистісної адаптованості школярів (А. Фурман)

            – Проективна техніка дослідження самооцінки методом Лонга-Зіллера «Символічне уявлення я-образу»

   Опитувальник «Я і школа»

    Бесіди з учителями, батьками з метою виявлення дітей з ознаками дезадаптації.





 


День Європи

Фдешмоб- День Європи #thankyouEurope  #ДеньЄвропи #УкраїнаПонадУсе 🇪🇺🌍 Сьогодні ми відзначаємо День Європи, день, коли єдність та мир є н...